• winkelmandje

Klantenservice - Retourneren & Zichttermijn

Op deze pagina leest u alles over het retourbeleid en de wettelijke zichttermijn van De Webshop Apotheek. Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op voor meer informatie.

Mag ik producten retourneren?

U mag producten retourneren tot maximaal 7 werkdagen na ontvangst van het product. Voorwaarde is dat het product ongebruikt, ongeopend en voorzien is van de originele verpakking.

Let op: omwille van hygiëne kunnen bepaalde producten niet retour genomen worden. U kan hierbij denken aan make-up, incontinentie-ondergoed, neussprays, etc. Ook producten met een beperkte houdbaarheidsdatum worden niet retour genomen.

Om producten te ruilen dient u onze retourprocedure te volgen. Lees hier meer over onder het kopje ‘Hoe kan ik producten retourneren?’.

Hoe kan ik producten retourneren?

Om gebruik te maken van onze retourservice, dient u vooraf een retourverzoek in via info@dewebshopapotheek.nl. Onze klantenservice kan dan beoordelen of uw product in aanmerking komt voor een retourzending (hygiëneredenen).

Omwille van de wettelijke zichttermijn bent u niet verplicht een reden voor retournering op te geven. Mocht u hier behoefte aan hebben, dan mag dit wel.

Na ontvangst van het product heeft u maximaal 7 werkdagen om uw verzoek in te dienen, zorg dus dat u tijdig een verzoek verstuurt. Vergeet ook niet uw contactgegevens en rekeningnummer (voor terug storting) te vermelden. Binnen 1-2 werkdagen beantwoorden wij uw retourverzoek en kan u het product op onze instructies retour zenden.

Let op: retourzendingen zonder onze bevestiging of ongefrankeerde retourzendingen worden niet geaccepteerd.

Kan ik een product ruilen voor een ander product?

Uw product ruilen voor een ander product verloopt het snelst én gemakkelijkst als u het oude product retourneert en een nieuwe bestelling plaatst.

Dit voorkomt ons administratie (prijsverschil geruilde producten) en u bent verzekerd van een snelle levering.

Krijg ik de verzendkosten terug?

Wanneer u uw volledige bestelling retourneert, storten wij u het totaalbedrag inclusief verzendkosten terug. Bestaat uw bestelling uit meerdere producten en stuurt u slechts enkele producten terug? Dan krijgt u enkel het aankoopbedrag van de geretourneerde producten terug.

De (verzend)kosten voor het retourneren van het product, komen voor rekening van de consument.

Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug?

Na ontvangst van uw retourverzoek én retourpakket, storten wij het betreffende aankoopbedrag en de eventuele verzendkosten binnen maximaal 30 dagen op het bij ons bekende rekening- of gironummer.

Wie is aansprakelijk bij de retourzending?

Als consument bent u verantwoordelijk voor de retourzending. Mocht het pakket zoek of beschadigd raken, dan komen de kosten voor uw rekening. Zorg daarom altijd dat u het product netjes verstuurt in een stevige, schone verpakking. Om te voorkomen dat het pakket zoekraakt, kan u een Track & Trace-nummer aanvragen bij uw postbezorger.

Dewebshopapotheek.nl gebruikt cookies. Door deze site verder te bezoeken gaat u akkoord met het gebruik ervan. Lees meer over cookies
x